NavBar

Navigation by WebRing.

duminică, august 02, 2009

MAGIA NU ESTE NICI ALBA NICI NEAGRA...

Credinţele magice şi practicile vrăjitoriei au fost o preocupare constantă, de-a lungul istoriei şi până în zilele noastre, oamenii au căutat în practica magiei ceea ce societatea nu le putea oferi, siguranţa de care aveau nevoie sau acea putere pe care doar supranaturalul ţi-o poate da. Desigur există multe opinii cu privire la practica magiei, amestecul între realitate şi ficţiune făcând deseori o defavorizare acestor practici; cum se cunoaşte, ceea ce este rău iese mult mai uşor la suprafaţă, însă nu vă lăsaţi înşelaţi aşa uşor, Magia nu este ceva rău şi nici bun, prin comparaţie, este ca şi cum a-ţi spune despre o credinţă sau o religie că este bună sau rea. Este la fel ca şi cum un creştin ar spune despre şhintoism sau budism că sunt rele sau bune; câtă vreme el nu cunoaşte mai nimic despre acestea, el nu poate fi în măsură să cunoască adevărul despre ele. Magia prin posibilităţile pe care le deschide serveşte cauzei celui care apelează la o astfel de cale, astfel în funcţie de nevoia umană o putem găsi sub multiple forme, mai mult sau mai puţin iniţiatice: divinaţie, astrologie, rabdomancie, practici de lecuire, ritualuri de farmece şi descântece, activităţi în diverse secte, liturghii negre, Satanism, etc. Ceea ce doresc eu să vă spun este că Magia nu este nici albă, nici neagră, ci doar împrejurarea şi scopul dorit fac să predomine magia albă în defavoarea celei negre, şi invers, doar atât şi nimic mai mult.




Cele care afirmă că fac magie albă ori habar n-au de ceea ce fac (dacă fac!), ori legăturile sau pactul cu un spirit întunecat sunt foarte puternice şi nu pot recunoaşte întreaga lucrare săvârşită de ele. Astfel, pot da următorul exemplu întâlnit ades în practica mea, dacă un om vine având spaţii energetice noesice malefice ( într-un cuvânt farmece!), după ce îl îndrum să meargă să să se spovedească în cultul său, să se aproprie de Domnul, indiferent din ce cult parvine, trebuie să-şi îndrepte greşelile, să-şi dea seama că o parte din vină o poartă şi el de s-a ajuns la aceste farmece. După ce omul a purces la îndreptarea sa (dacă?), se înlătură acele energii ce iau cauzat atâta suferinţă - în acest moment avem de-a face cu un act de magie albă. Din momentul în care farmecele au părăsit corpul, ele nu mai sunt controlate şi cel mai ades se întorc la creatorul (sau creatoarea!) lor, unde dacă acesta nu are protecţie i-se vor întâmpla o serie de lucruri devastatoare. Din acest moment magia practicată a devenit neagră ca smoala.



Şi ca să nu vă las aşa...cu lucrurile spuse pe jumătate, aşi vrea să vă enumăr câteva din categoriile de ritualuri ce ţin de magia "un pic mai cenuşie", deci nu prea albă. Ritualuri de care au beneficiat şi o mare parte dintre dumneavoastră care citiţi acum aceste rânduri: poţiunile şi elixirurile de dragoste, aproprierea unui bărbat/femeie căsătoriţi, legarea cununiilor, spiritismul, ritualurile de câştig în defavoarea partenerului, etc.



Ţinând seama că în timp v-aţi lovit sau a-ţi apelat la ritualuri şi practici de magie, fie ele mai negre sau mai albe, noi ne-am luat inima în dinţi şi începând cu acest număr vom prezenta şi explica elemente şi simboluri din ritualul magic al diferitelor culturi şi forme de exprimare, indiferent că este vorba de magie ancestrală, Wicca, Vodoo, sau ritualuri rustice populare aparţinând acestui spaţiu cu o istorie milenară.



Amuleta (talismanul) - este un pandativ ce se poartă asupra persoanei ce urmează a fi ajutată într-un anumit mod. Astfel amuleta poate fi creată cu un scop anume sau aducătoare de noroc în general celui ce o poartă. Ea poate fi generală sau personalizată, creată special pentru o anume persoană şi să servească unui anumit scop.



· amuleta de deochi. Putem întâlni amulete de protecţie împotriva deochiului sau de rău, ce au la bază coral roşu sau agată ochi de tigru, descântate şi peste care se leagă un fir de aţă roşie în cruce. Dacă este vorba de un copil mic, în momentul descântecului se ard şi câteva fire luate din părul ultimei persoane care la deochiat.



· amuleta pentru sănătate. Dacă amuleta se face împotriva unei boli sau de sanătate în general, ea va conţine fire din câteva plante medicinale, dintre care obligatoriu barba ursului, busuiocul, anasonul sau mătrăguna, o bucată de piele de şarpe veninos şi o bucată din plastronul (carapacea) unei broaşte ţestoase de uscat, toate învelite într-o blăniţă de miel.



· amuleta de urât. În cazul în care ea trebuie să apere de urât, ea va fi confecţionată dintr-un săculeţ din pânză de in în care se vor introduce câteva fire păr de animal, o cruciuliţă de botez, doua pene de corb şi două, trei fire de busuioc înflorit.



· amuleta malefică. Aici întâlnim două tipuri distincte: amuleta cu ajutorul căreia se poate apela serviciile unui spirit înrobit de libertatea de dincolo, dar cu puteri în "întunericul" de aici, amuletă deţinută de majoritatea "preoţilor" şamani şi aceasta conţine falangele sau metatarsienele unui cadavru legate în pielea unui nenăscut, sau pe la noi se practică ades doar "legăturile" cu care decedatul a fost legat la mâini şi la picioare (deci, aveţi grijă atunci când vă înmormântaţi apropiaţii! Aceste legături trebuiesc îngropate alături de ei!). Creştinii au un ritual asemănător apărut în urma marilor cruciade, când bucăţi din sfintele moaşte ale diferiţilor sfinţi erau furate din mormintele în care odihneau pentru a fi folosite în diferite ritualuri mai mult sau mai puţin creştine pentru a se obţine vindecări miraculoase sau pt. a se scăpa de anumite molime sau războaie ce puteau afecta oraşele respective. Este macabră asemănarea şi totuşi există o puternică legătură între aceste ritualuri.







A doua formă de amuletă malefică este cea care se poate folosi pentru influenţarea unei singure persoane sau a unei familii. Aceasta are ca bază obiecte intime sau fire de păr, unghii, piele a celor asupra cărora urmează să aibă efect. Se mai adaugă la acestea o căpăţână de ceapă de apă, vâsc şi, în funcţie de ceea ce se doreşte se adaugă sare sau piper.







· amuletă de noroc sau şansă. Pandativul conţine un fir din binecunoscutul trifoi cu patru foi, o caielă (cui special) din potcoava unui cal mort, câteva fire de păr din coama unui catâr, jumătatate de bacnotă de unu sau o sută, jumătate de carte de joc "as", toate învelite într-o piele de iepure de vizuină



· amuletă aducătoare de bogăţie. Aceasta trebuie lucrată primăvara în apropierea solstiţiului; în magia Wicca există o zi specială de divinaţie, în care zeiţa idolatrizată binecuvântează aceste forme de atragere a energiilor de acumulare şi stagnare. Pandativul este confecţionat dintr-un saculeţ de pânză ce va avea în interiorul său câteva spice din recolta anului trecut, dacă a fost bogată, vâsc de stejar, rodul pământului şi un ban de aur (cocoşel).



· amuletă împotriva spiritelor rele. Alcătuită în principal din mir de la biserică, puţină smirnă, un ban de argint şi o căpăţână de usturoi, Ea acoperind o protecţie împotriva spiritelor bântuitoare de noapte.



· amuletă de curaj. Acest tip de amuletă este cunoscută în magia Vodoo, făcând parte din practicile sale mai puţin "negre". Amuleta conţine un canin de leu tânăr, un vârf de săgeată şi o pană de vultur, învelite într-o bucată de piele de şarpe boa.



Toate amuletele şi talismanele enumerate au un proces de creare similar, de multe ori sacralitatea şi momentul creării fiind cu mult mai importante decât ingredientele, care în cele din urmă pot fi înlocuite în funcţie de similitudini şi simpatii elementale. Deci, în credinţa că ar putea să vă ajute noi vom continua prezentarea începută astăzi cu scopul pur teoretic (şi nu numai!) de a vă informa la ce înseamnă magia cu adevărat şi la ce apelaţi de multe ori în fapt.
 
de pe net...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Astept sugestii, intrebari, completari.